הר כנען – חורף כמו באירופה!
28 בינואר 2012 – 19:57 | אין תגובות

הר כנען אשר בסמוך לצפת הוא ללא ספק אחת מפינות החמד היפות ביותר בישראל. למרות שמדובר בפנינה תיירותית של ממש, האיזור אינו המוני והומה אדם, אלא נותר טבעי ונקי. לכל מי שאומר בקול רם כי …

קרא עוד »

ראשי » חופשה בישראל, נופש בים המלח, נופש משפחתי, צימרים

חופשה בים המלח – קמפינג על חוף קליה

פורסם על ידי admin ב 1 באפריל 2010 – 9:173 תגובות

חופשה ממבט אישי באיזור ים המלח: בואו לקרוא על חוויות מהמקום הנמוך בעולם, בחוף קליה, מנקודת מבטם של שלושה זוגות.

וזו ההתחלה…

יצאנו עם שני זוגות חברים לאחד האיזורים האהובים עליי בארץ כולה – על מנת להנות מעוד נופש בים המלח.

ים המלח מועמד כרגע להיות אחד משבעת פלאי העולם החדשים, ולא לחינם, כי מעבר לעובדה הגיאוגרפית שמדובר במקום הנמוך ביותר בעולם, מדובר באוצר טבע מיוחד במינו ובסביבה יפיפה ותכולה על רקע הרים מדבריים.

זה המקום לספר לכם שמתוך 3 הזוגות שניים בריאים לחלוטין, אבל חצי מהזוג השלישי הוא אבי, שהוא נכה. לכן היה הכרחי שנמצא מסלולי טיול ומקומות לינה נגישים לחלוטין לנכים, ושכולנו נוכל ליהנות מהטיול במידה שווה.

בן זוגי אמר שהוא שמע על מקום מדהים לבלות בו את הלילה – מושב קליה. אף אחד מאיתנו לא שמע על היישוב הזה לפני כן, ולכן ביררנו קצת באינטרנט. מדובר ביישוב לחופו הצפוני של ים המלח, לא רחוק מיריחו ו-30 דקות נסיעה מירושלים.

קליה – טרמינולוגיה ורקע

לא כל כך ברור אם קוראים למקום "קליה" בגלל האשלגן של ים המלח (בלטינית: קליום), או בגלל ראשי התיבות "קם לתחיה ים המלח", אבל בהחלט ברור שמדובר ביישוב מרהיב ביופיו עם חוף מקסים ונוף מדהים להרים שסביב.

גם הקיבוץ עצמו מלא בפינות חמד מקסימות עם מדשאות, פינות ישיבה מוצלות ותצפיות אל עבר הים מצד אחד ואל המדבר מצד שני, כל בית נראה כמו צימר ומרגיש קסום ומתוק.

אי אפשר בלי קצת מורשת

החלטנו ללכת על קצת מורשת, ואת היום פתחנו בטיול במצדה. הגענו אל האתר לפני הצהריים ועלינו אליו ברכבל. הסיור באתר מצדה מרגש אותי בכל פעם מחדש.

זו היתה הפעם הראשונה שבה טיילתי באתר ללא מעטפת של טיול שנתי או של תנועת הנוער, וזו היתה חוויה שונה ולא פחות מעניינת.

ממרומי מצדה ראינו את ים המלח המדהים והכחול על רקע הגוונים הצהובים מדבריים שסביבו, והאמת היא שהיה לנו קצת חם והשתוקקנו להגיע אליו ואולי לרחוץ קצת.

ירדנו ממצדה ועצרנו בפינה מוצלת לארוחת צהריים שארזנו בבית מראש ושמרנו בצידניות.

חילקנו בינינו מראש מה יביא כל אחד, ובסופו של דבר נהננו כולנו מארוחה ארצישראלית מושלמת עם לחם פריך, גבינות, זיתים וירקות טריים. דעו לכם שבצל קצוץ משדרג כל סנדוויץ' והופך אותו למעדן – נסו ותהנו.

נסענו ברכבים לכיוון קליה, כי רצינו להספיק להגיע לים המלח עוד בשעות החום, ולמזלנו – הספקנו.

תכננו ששני זוגות ילונו באוהל בחוף, ואבי ובת זוגו ילונו בכפר הנופש של הקיבוץ בחדר יותר מסודר שיתאים לצרכיו. בינתיים שמנו פעמינו לעבר החוף כדי להיכנס למים.

המים של ים המלח מדהימים! אחרי שמתרגלים לעקצוצים בכל מקום שבו יש פצע קטנטן, מתחילים ליהנות מהטמפרטורה, מהבוץ הטבעי, וכמובן מהציפה על פני המים.

לאחר מכן התפצלנו והתחלנו להתקלח ולהתארגן בחדרים, ונפגשנו בפאתי בית מלון קראון פלזה ים המלח, לארוחת ערב ב"סאטו ביסטרו" .

לא מה שחשבתם

למרות השם הלא אידיאלי שיצא להרבה מסעדות בבתי מלון, אני חייבת לומר לכם שזו מסעדה מעולה, עם מגוון של מאכלים אסיאתיים, שהתאימו בדיוק לטעם של כל החברים.

אני והבנות נטינו יותר לכיוון תפריט הסושי העשיר, והגברים העדיפו לטמון את מזלגותיהם בנודלס טעימים. בכל מקרה היה כיף, ואבי ובת זוגו דיווחו שהחדר שלהם בכפר הנופש של קליה מקסים, פשוט, נעים ומסודר.

קפצנו אליהם לחדר לקפה ותה של לילה, ונהננו מהשקט והשלווה הקיבוציים שעטפו אותנו בגינה הפורחת שבאיזור כפר הנופש.

התפצלנו לשינה, ובחוף קליה זכינו למעטפת לוגיסטית מעולה של מקלחות, דשא, מוזיקה ועוד דברים שעושים רק טוב לקמפינג.

שנת הלילה שלנו היתה טובה ונעימה באוהלים. בבוקר נפגשנו שוב על החוף לכמה שעות של הנאה, קפצנו לאוהל של אירוח בדואי בנאות הכיכר, ואז… כבר נהיה מאוחר והיינו צריכים לחזור הביתה.

סיכום החוויה

היה כיף מושלם בקליה, ואני ממליצה גם לכם לבוא ליהנות מחופש כיפי ופשוט באווירת קמפינג על הים. כמו כן, לאלו מכם שפחות מתאים להם קמפינג, מומלץ לבדוק את אפשרות של צימר בקיבוץ קליה, שמוצעים גם הם.