הר כנען – חורף כמו באירופה!
28 בינואר 2012 – 19:57 | אין תגובות

הר כנען אשר בסמוך לצפת הוא ללא ספק אחת מפינות החמד היפות ביותר בישראל. למרות שמדובר בפנינה תיירותית של ממש, האיזור אינו המוני והומה אדם, אלא נותר טבעי ונקי. לכל מי שאומר בקול רם כי …

קרא עוד »

ראשי » חופשה בישראל, צימר בגליל, צימרים, צימרים בגליל מערבי, צימרים בצפון

בית אמיתי במתת – צימרים בגליל המערבי

פורסם על ידי admin ב 25 בנובמבר 2009 – 12:44תגובה אחת

ביישוב הקטן מתת שבגליל המערבי מפעילים יעל ואהרוני אמיתי את "בית אמיתי", מתחם צימרים מפנק. שם תמצאו שקט ושלווה והרבה אוכל בריא המגיע הישר מן הטבע.

ושוב מצאנו את עצמנו באותו מקום הכמה כבר להתעופף מכאן לאיזו חופשה בנוף אחר, רחוק. החומות והחשיבות של ירושלים אכן יכולים להפוך מעיקים, ולכן מידי פעם חייבים לתבל אותם במעט טבע ונוף ממקומות אחרים. המקום האחר שנבחר להפעם היה מתת, ישוב קטנטון ומבודד בתוך חורש ירוק עמוק בגליל המערבי.

לאחר נסיעה ממושכת תוך צפייה בנוף המשתנה הגענו סוף סוף ליעדנו. כשיצאנו מהרכב וצעדנו אל עבר צימר "בית אמיתי" חשנו מיד כי דבר אחד, לשמחתנו,  נשאר בדיוק כפי שהוא היה בירושלים וזה האוויר הצלול כיין.

אוויר הפסגות של מתת מרענן את הנשימה, ועושה חשק למתוח את השרירים ולצאת ממצב הכיווץ המתמיד של הגוף בו כולנו מצויים. והנה כך כבר מתחילה לה חופשה שהיא שחרור גם לגוף וגם לנפש.

פני הצימר כפני מארחיו

בכניסה לצימר "בית אמיתי" פגשנו את יעל אמיתי. יעל ובן זוגה אהרוני הם זוג מיוחד במינו, וניתן לחוש באישיותם שורה על כל פינה בצימר המקסים שאותו בנו. עוד לפני כניסתנו לבקתת הצימר עצמה, יעל  הציעה לנו לטעום משהו מתוק על מנת להתרענן מהדרך הארוכה.

היתה זו ריבת תאנים שהוכנסה לצנצנות עוד הבוקר. הופתענו לשמוע שהתאנים ששימשו לריבה נארו ממש מהמטע כאן. בהמשך החופשה נגלה כי התאנים הן רק ההתחלה.

יעל ואהרוני אוהבים להשתמש בגינתם ובטבע הסובב אותם להכנת מאכלים ביתיים מעולים. הפירות מובאים כמעט תמיד מהבוסתן המקסים הסמוך, ויעל דואגת להכין אותם בשלל וריאציות: החל מסלט טרי דרך יבושם בצורה טבעית ועד למרקחות כמו זה שנתנה לנו לטעום עם בואנו. בנוסף הזוג גם מכין שמן זית וגבינות צאן מעושנת ששמם יצא למרחוק.

לאחר שיחה קצרה עם יעל התפננו להתבונן בבקתה שתשרת אותנו במשך סוף השבוע הקרוב. אין מה לומר, פנים הצימר, ממש כמו בעליו גם הוא : חמים, ביתי ומזמין. הבקתה כולה מצופה בעץ ועל המיטות שמיכות פוך חמות ותפוחות.

בסלון מצאנו גם טלוויזיה, אבל שנינו ידענו שנעדיף הרבה יותר רק להדליק את הקמין לעת ערב לשבת מולו ולשוחח. הטבע המקיף את מתת באמת עושה חשק להתכנס פנימה.

כשהגענו למרפסת נעצרה נשימתנו. לא הבחנו בכך קודם אבל בקתת הצימר יושבת ממש על צלע ההר וממנה נפתח נוף פנורמי מיוער. פשוט נדמה כי היינו מוקפים ביער אגדה.

שגרת צימר  – טיול, קמין, אהרוני, לימונצ'לו

כאמור, ימים מספר שהינו בצימר "בית אמיתי", ותאמינו לי זה לא נמאס לרגע. את הימים היינו מבלים בגיחה לאחד ממגוון מסלולי הטיול הנוחים שבסביבה. בין השאר ביקרנו במערת סאסא הסמוכה , מבצר יחיעם ואפילו לכפר ורדים הסמוכה קפצנו (רציתי להסתכל על הבתים).

בערבים חזרנו לבקתה שלנו שהיתה נקודה של שקט ושפיות. בדיוק מה שהיינו צריכים כדי להירגע מטירוף השגרה והיומיום.

מהר מאוד גילינו גם את אהרוני, הצלע הזוגית השניה בצימר. אהרוני הוא בשלוש מילים אוהב החיים הטובים. בזכותו זכינו להתוודע למרקחת פירות נוספות שהאמיתיים מכינים והיא הלימונצ'לו.

אחרי שגילינו אותו כמובן שהערבים אל מול הקמין היו חייבים לכלול גם כוסית מהמשקה האיטלקי המוזהב והמופלא הזה. אהרוני עצמו הוא איש של סיפורים. האהוב שלי והוא הרבו לדבר על מתכונים.

האמת, נראה לי שאהרוני גם הצליח להדביק אותו באהבה לשימוש בחומרים טבעיים, לא כאלה שקונים בסופר, אלא ממש קוטפים בחורש. כמו פטריות החורש, לדוגמא, שמצאו את דרכם לאומלט שלנו בארוחת הבוקר.

למען האמת, כל כולו של "בית אמיתי" משרה משפחתיות מסוג שלא קיים יותר. משפחתיות אינטלקטואלית מצד אחד ובצידה מין אהבה בלתי מתפשרת לטבע הארצישראלי ולנוף. וכמובן בל נשכח את האנושיות והכנסת אורחים.

ממש פיסה מאיזה ארץ ישראל ישנה ורחוקה שהצלחנו למצוא כאן בצימר אחד על צלע הר במתת.