הר כנען – חורף כמו באירופה!
28 בינואר 2012 – 19:57 | אין תגובות

הר כנען אשר בסמוך לצפת הוא ללא ספק אחת מפינות החמד היפות ביותר בישראל. למרות שמדובר בפנינה תיירותית של ממש, האיזור אינו המוני והומה אדם, אלא נותר טבעי ונקי. לכל מי שאומר בקול רם כי …

קרא עוד »

ראשי » נופש משפחתי, צימרים בצפון, צימרים יוקרתיים

חופשה משפחתית עם ילדים – מחניים ראש פינה והסביבה

פורסם על ידי admin ב 27 באוגוסט 2009 – 18:372 תגובות

בשיחה האחרונה שלנו בסוף האביב, הזכירה לי המעשנת שהגיע הזמן לצאת לחופשה קצרה בארץ. מאז האוניברסיטה אני מכיר אותה, ומאז אנחנו יוצאים לחופש ביחד כל קיץ, כשהמוטיב החוזר הוא מים. נחל, בריכה או ים. כל פעם מיקום אחר, כדי לגוון, אבל תמיד בארץ, כיאה לפטריוטים גאים.

בהתחלה היינו הולכים לבד, אחרי זה עם בני הזוג, שלימים הפכו לבעל או לרעיה. כשהתחילו להגיע הילדים לקחנו הפסקה, גם בגלל השינויים הכלכליים שעברנו אבל גם מעוד סיבות, שלא בהכרח קשורות.

והשנה, לראשונה מזה כמה שנים, הזכירה לי המעשנת שמסורת יכולה להיפסק אבל לא להיגמר.

בניסיון לפשר בין הרצון העז לצאת לחופשה קיצית עם המעשנת לבין חוסר הרצון לקבל שיחת טלפון נזעמת מבני הבנקאי שיזכיר לי את מסגרת האשראי, החלטנו ללכת על משהו צנוע, אבל שעדיין יהיה ברמה שאליה התרגלנו.

אה, כמובן, והכי חשוב – מים (בואו לכנרת לפני שיגמרו המים…)

למה אין דורה?

הנקודה שנבחרה באופן אקראי על המפה הייתה מחניים.

ישוב שידוע יותר בגלל שדה התעופה שלו מאשר בזכות עצמו. במחניים יש רק מתחם אירוח אחד, "אורחן מחניים" וחדרי האירוח שלו אינם נופלים ברמתם מהסטנדרטים הגבוהים בעולם התיירות.

לפחות לא באלו שנתקלנו בהם. הם כמובן לא שיא הפאר אך בהחלט מספקים תמורה לאגרה (ששולמה בשני תשלומים, בתקווה שבני לא יכעס).

איך שהגענו הילדים הציקו שהם רוצים בריכה.

אנחנו היינו הרוגים מהנסיעה והדבר האחרון שהתחשק לנו זה להתרוצץ אחרי שני ילדים היפר-אקטיביים כשברקע עשרות ילדים אחרים שמפיקים רעש בעוצמה שיכולה להוציא את האיש הרגוע ביותר בעולם משלוותו.

הבטחנו לילדים שמאוחר יותר נלך לבריכה והסברנו שעכשיו אנחנו קצת עייפים. למזלנו,

החדר מצויד בטלוויזיה בכבלים, הבייביסיטר הכי טוב שניתן למצוא כיום.

רק חבל שלא היה דורה, כי זה היה חוסך לנו דקות ארוכות של ניסיונות להסביר לבני השלוש והארבע למה היא לא נמצאת.

איך בני גרם לנו לאכול בעמבורגר

חיש קל הילדים נרדמו מול הטלוויזיה ואנחנו ניצלנו את ההזדמנות לתפוס תנומה משל עצמנו.

שנת הצהריים הופסקה מהר יחסית, כשהילדים התעוררו והרגישו רעבים.

למען האמת, גם הבטן שלנו התחילה לקרקר. טלפון זריז למעשנת והיינו כולנו באוטו, נוסעים לכיוון ראש פינה הסמוכה.

האפשרויות לאוכל בראש פינה רבות.  לא חשוב אם אתם אוהבים בשר, חומוס או אוכל טבעוני…

למרות שאני נטיתי דווקא ללכת על מסעדה, המעשנת הזכירה לי שהסיבה היחידה שאנחנו לא הלכנו על צימרים יוקרתיים יותר הייתה בני.

הפשרה הייתה בדמות מסעדת "עמבורגר" שזכורה לי במעומעם מטיול נעורי אי שם לפני שנים רבות.

כך זכיתי אני במנה טעימה של המבורגר עסיסי ואיכותי ואילו הילדים זכו למנות ילדים מותאמות לקיבתם.

שבעים ומלאים עשינו את הדרך הקצרה חזרה למחניים כשכל הדרך הילדים דאגו להזכיר לנו את הבטחתנו.

הפעם לא הייתה עייפות וגם אנחנו המבוגרים רצינו להשתכשך קצת במים הקרירים.

אלוהים גדול

לעת ערב התיישבנו בגינה לשיחת מבוגרים כשברקע הילדים שיחקו על הדשא עם כדור.

"נו, את אוהבת את הבחירה שלי?" שאלתי את המעשנת.

"היה יכול להיות גרוע" היא ענתה, בציניות האופיינית לה, והמשיכה "סתם, אתה יודע שאני צוחקת.

כן, נהניתי עד עכשיו. אבל שנה הבאה – אני לא רוצה לשמוע תירוצים כלכליים".

"עד השנה הבאה, אלוהים גדול" ניסיתי להתחמק.

"שמענו עליך. שנה הבאה – אני בוחרת".