הר כנען – חורף כמו באירופה!
28 בינואר 2012 – 19:57 | אין תגובות

הר כנען אשר בסמוך לצפת הוא ללא ספק אחת מפינות החמד היפות ביותר בישראל. למרות שמדובר בפנינה תיירותית של ממש, האיזור אינו המוני והומה אדם, אלא נותר טבעי ונקי. לכל מי שאומר בקול רם כי …

קרא עוד »

ראשי » כללי

צימרים בשביל החלב – מושב בצת

פורסם על ידי admin ב 2 ביוני 2009 – 9:423 תגובות

בצימרים "אירוח שביל החלב" שבמושב בצת תוכלו לצאת לחופשה משפחתית מפנקת, שבה יהנו גם המבוגרים, ובמיוחד הילדים. הנה כמה סיבות לכך.

לא שוברים מסורת

לי ולשני החברים הכי טובים שלי, הסוכרתי והג'ינג'י, יש מסורת ארוכת שנים של חופשה שנתית ביחד.

היא התחילה בכיתה יא ונמשכת מאז ועד היום. לא החברות שלנו, לא הצבא ולא הלימודים הצליחו לשבור את המסורת הזו.

למעשה, השנה היחידה שבה היא לא התקיימה הייתה כשהג'ינג'י טייל בחוץ לארץ את הטיול של לפני הלימודים.

העסק הפך להיות קצת יותר מסובך כשהתבגרנו והתחתנו וכשהילדים נכנסו לתמונה חשבנו ברצינות בפעם הראשונה שאולי כדאי, אחרי יותר מעשר שנים, להפסיק את המסורת.

דווקא הג'ינג'י היה זה שלא וויתר. כרווק האחרון בחבורה הוא הפציר בנו להמשיך בה, ואנחנו מודים לו על כך עד היום.

השנה היה זה תורי לארגן את החופשה, ועכשיו כשהג'ינג'י חובק תינוק טרי, ולי ולסוכרתי יש שלושה ילדים בינינו (לו שניים, ולי אחד), הייתי צריך למצוא מקום שיוכל לארח שלוש משפחות מלאות.

לא רציתי לוותר על הצפון האהוב עלינו אבל נמאס לי קצת מרמת הגולן ומהגליל העליון, כך שהחיפוש התמקד באזור הגליל המערבי.

התחשק לי נורא לקפוץ לעכו לנגב חומוס. אחרי חיפוש קצר מצאתי את צימרים "אירוח שביל החלב" שבמושב בצת.

קצת רחוק מעכו, אבל לא נורא.

אירוח מכל הלב

ארזנו את המזוודות ויצאנו לדרך, שלוש משפחות שהן כמו אחת. כשהגענו למקום קיבלה את פנינו סיגל, שניכר עליה שהיא מארחת מכל הלב: היא ישר דאגה לכל הצרכים שלנו, ועשתה לנו סיבוב קצר במקום.

במהלך הסיבוב אשתו של הג'ינג'י פרשה ליחידת האירוח שלהם בשביל להאכיל את התינוק ואנחנו גילינו שהילדים שלנו כבר מאוהבים במקום, ולו רק בזכות הדשא העצום רחב הידיים שמאפשר להם לרוץ עד שייגמר להם הכוח.

אני רצתי מהר לתפוס את הערסל לפני שהסוכרתי יראה אותו וככה התחיל החופש שלנו, כשכולם שמחים ומרוצים.

אחר הצהריים, אחרי שהילדים, וגם אנחנו, ישנו קצת וצברנו כוחות נסענו אל ראש הנקרה הסמוכה.

אם אנחנו כבר בסביבה זו הזדמנות מצוינת להרביץ בילדים קצת חינוך ארץ ישראלי ועל הדרך לעשות להם סיבוב ברכבל.

שהרי, הוא ה-סיבה שבגללה אני זוכר את ראש הנקרה כילד, מהטיולים השונים עם ההורים ובמסגרות החינוך השונות.

כשחזרנו הושבנו את הילדים אל מול הטלוויזיה כדי שהמבוגרים יוכלו גם ליהנות קצת מהחופש.

סינג'רנו את הג'ינג'י בשביל להכין קפה בזמן שאנחנו התיישבנו במרפסת, בין מטעי הבננות והזיתים המקסימים.

העברנו ככה שעתיים תמימות, מחולקים לשתי קבוצות – שלושת החברים מול שלושת הנשים, בהתאמה.

היינו יכולים לשבת ככה עוד שעות אלמלא היה צריך להשכיב את הילדים לישון.

אטרקציות נוספות בסביבה

למחרת קמנו והתפנקנו על ארוחת הבוקר הנלווית. הילדים לא יכלו לבקש יותר והתענגו על כל טיפת מיץ ושוקו.

אחרי הקפה הלכנו לסיור שהזמנו אתמול ברפת של המושב. אחרי שקיבלו את פנינו עם כוסות שוקו טרי עברנו לחלק החינוכי השני של החופשה.

אם חשבתי שאתמול הרבצנו בילדים חינוך, אז הפעם גם אנחנו המבוגרים למדנו קצת כשהסבירו לנו על תהליך גידול הפרות ועל כל תהליך החליבה. הקטנטנים אפילו התנסו ונהנו מאוד בחוויית חליבה משלהם.

החלטנו לוותר על האטרקציה השנייה שמוצעת – אפיית פיתות בטאבון כדי שנוכל להספיק גם לחזור ולעצור בדרך בעכו. לא הייתי מוכן לוותר על החומוס.

לא הייתי בטוח אם כולם נהנו מהחופשה כמוני אבל למזלי יום אחרי שחזרנו הג'ינג'י, שבשנה הבאה זה תורו לארגן, התקשר וסיפר לי כמה הוא נהנה.

אפילו אשתי האהובה, שבדר"כ לא מתה על החופשות האלו, הודתה באוזניי שהפעם התעליתי על עצמי. לא שיש לי בעיה לקחת קרדיט – אבל הוא מגיע במלואו ל"אירוח שביל החלב".