הר כנען – חורף כמו באירופה!
28 בינואר 2012 – 19:57 | אין תגובות

הר כנען אשר בסמוך לצפת הוא ללא ספק אחת מפינות החמד היפות ביותר בישראל. למרות שמדובר בפנינה תיירותית של ממש, האיזור אינו המוני והומה אדם, אלא נותר טבעי ונקי. לכל מי שאומר בקול רם כי …

קרא עוד »

ראשי » כללי

חופשה משפחתית – צימר לכל המשפחה

פורסם על ידי admin ב 6 במאי 2009 – 16:363 תגובות

אנחנו משפחה חמה ואוהבת שנוהגת לבלות המון ביחד. הבני-דודים לומדים כמעט כולם באותו בית-ספר ונפגשים לעיתים קרובות, אנחנו מדברים עם ההורים לפחות פעם ביום ומשתדלים לבלות ביחד כמה שיותר.

לכבוד חגיגות יום הנישואין ה-50 של הוריי חיפשנו צימר משפחתי שהם ירגישו בו בבית, אבל שלא יהיה נטל כלכלי עצום על כולנו בתקופה הקשה של המשבר הכלכלי.

החיפוש המשפחתי

לא היה לנו מאוד משנה לאן ניסע, העיקר שיהיה רחוק מהבית. חיפשנו מקום גדול שיכיל את כל המשפחה (שלושה זוגות עם שמונה ילדים בגילאים שונים פלוס סבא וסבתא) ושנוכל לבשל בו על מנת לחסוך קצת את עלויות החופשה ובכלל, עם ילדים קטנים זה פשוט יותר נוח כשיש מטבחון.

החיפוש צומצם למספר צימרים בצפון והצטמצם מאוד כשהתקשרנו למשפחת גולדברג במטולה ומהשיחה בטלפון הבנו איזו חצר נהדרת יש להם וכמה סלונים משפחתיים גדולים קיימים ביחידות.

ההגעה ליעד המשפחתי

בצהרי יום חמישי יצאנו בשיירה ארוכה מכפר-סבא כשפנינו למטולה. ארבע מכוניות שמחות ועליזות. בדרך עצרנו לשתות קפה ב"מקום יפה לקפה" שנמצא ממש בכניסה לכחל ומשקיף על נוף הכנרת הנהדר.

משם המשכנו להצפין עד המקום שבו נגמר הכביש – מטולה.

בכניסה למושבה התקשרנו לאניאלה גולדברג, כפי שנתבקשנו מראש והיא הסבירה לנו כיצד לנסוע ואיך למצוא את המקום.

זה היה חידוש מרענן יחסית ושמחנו שלא היינו צריכים לחפש את המקום בעצמנו.

צ'יק-צ'אק הגענו למתחם צימרים משפחתיים של משפחת גולדברג ומיד התרשמנו מרמת הניקיון, החדרים פשוט הבריקו.

הילדים ישר הדליקו את הטלוויזיה בסלון היחידה המשפחתית והתיישבו כולם לצפות בערוץ הילדים ולגלוש באינטרנט במחשב הנייד שהבאנו איתנו (יש במקום חיבור אלחוטי לאינטרנט, דבר שאנחנו מצאנו כיעיל ומהנה במיוחד).

הסלון גדול עם ספות נוחות ומיד הרגשנו בבית. כשסיימנו אנחנו, המבוגרים, לפרוק התיישבנו בגינה הקסומה שמלאה בפינות חמד קטנות ומיוחדות. במקרר חיכו לנו פירות טריים ורעננים ומצאנו את עצמנו מבלים ערב שקט בגינה.

הביקור במסעדת "בת-האיכר"

עם רדת הליל יצאנו לרחוב הראשי של המושבה שממוקם חמש דקות הליכה מהצימר ונתקלנו במסעדת בת-האיכר.

בכניסה ישב מלצר ששמח לספר לנו ישר את הסיפור על הדודה אסתר ואחרי שהתרשמנו מעשרות המכתבים ותעודות ההוקרה על פועלה של הגברת החלטנו לאכול במקום ארוחת ערב.

החלטה זו התבררה כנכונה במיוחד עם קבלת הקינוח- פאי תפוחים על פי מתכון של הדודה אסתר, שהתגלה כממכר במיוחד.

הבילוי במטולה

את היומיים הקרובים בילינו במרכז-קנדה שנמצא אף הוא במרחק הליכה מהצימר מה שאפשר לרבים מאיתנו להישאר לנפוש בחדר, כשכל פעם הורה אחר מלווה את הילדים להחלקה על הקרח או לבריכה.

באחד הערבים הצטרפנו כולנו לטורניר באולינג משפחתי בבאולינג במטולה שבו סבא מונה לאלוף המשפחה בבאולינג.

היינו האורחים היחידים במתחם, כך שזכינו לפרטיות רבה והרגשנו כאילו שכרנו לעצמנו בית מבודד בצפון.

הצימר של הגולדברגים פשוט קרוב לכל מקום במטולה, גם לחנות המכולת, לבתי הקפה והפאבים, לרחוב הראשונים העתיק ולמי שמחפש צימר שלא מצריך הגעה עם רכב הוא מושלם.

המארחים סיפקו לנו מרחב רב ולא התלוננו גם כשהילדים החליטו לקיים מסיבת ריקודי היפ-הופ בחצר.

בעצירה בדרך חזרה כבר היו דיבורים על להפוך את החופשה הזו למסורת קבועה, היא לא הייתה יקרה במיוחד ואפשרה לנו זמן איכות משפחתי נדיר.