הר כנען – חורף כמו באירופה!
28 בינואר 2012 – 19:57 | אין תגובות

הר כנען אשר בסמוך לצפת הוא ללא ספק אחת מפינות החמד היפות ביותר בישראל. למרות שמדובר בפנינה תיירותית של ממש, האיזור אינו המוני והומה אדם, אלא נותר טבעי ונקי. לכל מי שאומר בקול רם כי …

קרא עוד »

ראשי » כללי

צימרים בגליל העליון (בצפון הארץ) – פאנן בחאן

פורסם על ידי admin ב 3 במאי 2009 – 15:343 תגובות

צימרים בצפון יש בשפע. רובם מפנקים כיד המלך, אך מעטים הופכים את הפינוק לאמנות כמו אורי גץ. בביקור בחאן של גץ תזכו לא רק ליין וחלוקים, אלא גם לאפשרות לסיור ג'יפים מהנה ולסיפורים שישאירו אתכם מרותקים. אני בעד צימרים בגליל העליון ולא יעזור כלום! פשוט אין לזה תחליף, אז בואו איתי…

לפני כמה שנים ידידתי המעשנת הפכה אותי לבורגני של ממש כשהכירה לחיך שלי את היין.

עד אז המילה יין קושרה אצלי לערבי שישי ובדרך כלל לבקבוק של יין עבש שסבא שלי היה קונה בסופר בעשרה שקלים.

אני זוכר היטב את הפעם הראשונה שבה הוצע לי, עלם צעיר, לקדש עליו ולא על התירוש.

בעקבות אותה הפעם נמנעתי במשך שנים ארוכות משתיית יין, תוך דחייה מנומסת של כל הצעה שקיבלתי. עד שהגיעה המעשנת, כאמור.

מאז אותה היכרות ראשונית יצא לי לטעום כמה וכמה יינות מעולים ואף לפתח חיך של יינן חובבן.

לכן, כשאהובתי ביקשה שנצא לחופש בצפון, חיפשתי בין שלל הצימרים הפזורים בגליל העליון, התחתון ורמת הגולן, צימר שיחד איתו נוכל לשלב אטרקציות מעניינות ומיוחדות.

הבחירה נפלה על החאן של גץ, הממוקם בכרם בן זמרה ליד צפת, ולא בכדי (צימרים בגליל העליון זה הכי הכי בשבילי…ככה מתברר).

במושב, כיאה לשם המקום, ממוקם גם יקב בוטיק המתמחה בהפקת יין מענבי קברנה סוביניון.

קדימה אל החאן

את פנינו בכניסה לצימר הצפוני קיבל אורי גץ, האיש והג'יפ. בחאן שלו שתי יחידות אירוח מפנקות ואנחנו הלכנו על המערבית מביניהן, המרוהטת והמאובזרת להפליא.

על שולחן הקפה בסלון חיכה לנו בקבוק יין מיקב המושב ועל המיטה – חלוקים שכאילו רק מבקשים שנפשוט כבר את בגדינו המיוזעים, ניכנס לתוכם, ונישאב אל תוך האווירה הכפרית.

אחרי מנוחה קצרה שכרנו את שירותיו של אורי "ג'י-פי-גץ" כמדריך טיולים ויצאנו לסיבוב על הג'יפ שלו.

לכל אורך הנסיעה האיטית בינות צמרות העצים המתנופפות ברוח שמענו סיפורים מאוזניו של גץ יליד המקום, שיש המכנים אותו "אנציקלופדיה" בשל ידיעותיו הרבות.

כאוהב ידיעת הארץ, הקשבתי והשכלתי קצת תוך היכרות עם נופי האזור.

תרבחו ותסעדו – כמיטב המסורת בגליל העליון

הסיפורים לא נפסקו גם כשהגענו חזרה ליחידת האירוח בתום הסיור; אורי פשוט אוהב לספר, וטוב שכך.

אנחנו מצידנו ביקשנו שיספר לנו עוד בזמן שסעדנו את ליבנו במיטב מטעמי הבוסתן שלו. הם, דרך אגב, חיכו לנו במקרר כלאחר כבוד עד שנרגיש רעבים מספיק לנשנש אותם.

כל הטוב והשפע המשיכו גם למחרת היום כשהוגשה לנו ארוחת בוקר עשירה ומפנקת המורכבת, איך לא, ממיטב מגדניו של גץ.

אחרי עוד שיחה ועוד סיפור על גבי קפה מאוחר של בוקר שבת, נחנו קצת והתארגנו לקראת תזוזה חזרה אל המרכז.

אהובתי כבר הייתה שבעה ומלאת אנרגיות לקראת השבוע הקרוב אך אני ידעתי שאת הפינוק שלי שמרנו לסוף.

ירדנו אל היקב לסיור קצר במרכז המבקרים שלו, שאותו הזמנו מבעוד מועד – למרות שלא בהכרח צריך.

שמענו סיפורים על הקמת המושב בגליל העליון וגם על איך נוסד היקב. זהו יקב צעיר, רק בן שש שנים, נכון לשנת 2009, והוא מתמחה, כאמור, ביינות קברנה סוביניון.

כיאה לכל יקב בוטיק, כמויות היין שהוא מייצר הינן קטנות ואינן מסחריות בעליל, אבל שוות כל טיפה. עוד לגימה ועוד טעימה והחיך שלי שמח, וכך גם הנפש.

כל כך נהניתי מטעמו של הקברנה השובב שהייתי חייב לקנות שני בקבוקים, אחד לי ואחד למעשנת.

עכשיו זה בטוח – צימרים בגליל העליון או טיול יקבים זה משהו שאני אחזור אליו בקרוב. בקרוב מאד אפילו.