הר כנען – חורף כמו באירופה!
28 בינואר 2012 – 19:57 | אין תגובות

הר כנען אשר בסמוך לצפת הוא ללא ספק אחת מפינות החמד היפות ביותר בישראל. למרות שמדובר בפנינה תיירותית של ממש, האיזור אינו המוני והומה אדם, אלא נותר טבעי ונקי. לכל מי שאומר בקול רם כי …

קרא עוד »
אטרקציות

מסלולי טיול

צימרים בצפון

נופש משפחתי

צימרים מומלצים

ראשי » אטרקציות, מסלולי טיול, צימר בגליל, צימרים בגליל העליון

בואו אל הגליל – כפר חנניה מחכה לכם!

פורסם על ידי admin ב 16 ביוני 2010 – 11:23תגובה אחת

לא הרבה מכירים או ביקרו בכפר חנניה שבגליל. אז אחרי סוף השובע האחרון, החלטתי לכתוב עבורכם חוויות והמלצות לטיול בסביבת כפר חנניה.

אני והמעשנת מכירים כבר הרבה שנים. אמנם הכרנו יחסית מאוחר, בלימודים, אבל ליווינו אחד את השני בכל כך הרבה רגעים טובים ורעים שאנחנו ממש כמו זוג חברים אחרי הטירונות – אחים בנפש.

עברנו יחד מבחנים מסויטים באוניברסיטה, פרידות מבני/בנות זוג, וגם היינו אחד עם השני כשכל אחד הכיר את בן/בת הזוג הנוכחיים.

למרות שאיך שנגמרו הלימודים אני ברחתי מהכרך הסואן של תל אביב, בעוד שהמעשנת לא הייתה מסוגלת אפילו לחשוב על לעשות זאת, אנחנו שומרים על קשר הדוק ומשתדלים להיפגש אחת לכמה זמן בבית קפה או מסעדה בתל אביב להעלות זכרונות, כמו זוג בורגנים.

עוד מנהג שעשינו לנו הוא חופשות משותפות. זה התחיל אחרי תקופת המבחנים הראשונה באוניברסיטה ונמשך עד היום, לפחות פעם בשנה.

עם הזמן גם בני הזוג שלנו הצטרפו למנהג…

הפעם האחרונה שבה יצאנו לטיול משותף הייתה בקיץ האחרון, אז נסענו לטייל בגליל.

זה היה טיול די ספונטני, כמו שאנחנו בדרך כלל אוהבים. החלטנו ביום חמישי שנוסעים וככה יצאנו בשישי על הבוקר, בלי הרבה לתכנן ובלי שצריך לקחת חופש מהעבודה.

למזלנו זה היה קצת לפני שיא העונה ככה שלא היינו צריכים לעשות הרבה טלפונים בשביל למצוא צימר שיארח אותנו בחופשת השישי שבת שלנו.

הלאה, הלאה, אל הגליל

כבר בטלפון השני שעשינו מצאנו מקום פנוי, או יותר נכון שניים, בצימרים "מלא חן" בכפר חנניה. האמת היא שלא ידענו שקיים מקום כזה כפר חנניה עד שחיפשנו צימרים. המעשנת לא האמינה לי והייתה חייבת לראות מפה בעצמה כדי להיווכח שהוא קיים.

והוא אכן קיים, על כל חמשת מאות תושביו, בגליל העליון, ממש על הכביש הראשי שאהוד בנאי מכנה "הכביש המתפתל בין עכו לצפת".

הגענו לשם לקראת הצהריים כשאת פנינו קיבלה המארחת הנחמדה אסתי, עם צלחת עוגיות שבדיוק יצאו מהתנור.

לא התנגדנו לשבת איתה לכוס קפה בזמן שהיא סיפרה לנו קצת על המקום ועל האפשרויות שבאזור.

מבין כולן, אותי, כחנון מבין שנינו, הדליק במיוחד המיני גולף שבפרוד, ואילו את המעשנת הדליק דווקא הפאב / אולם מופעים חמדת ימים שבשפר הסמוכה.

נחל כזיב

בלי להתלבט יותר מדי החלטנו שלא צריך לבחור אלא אפשר לעשות את שני הדברים, בגלל שהם נמצאים מאוד קרוב לכפר חנניה (כל אחד מהם במרחק של פחות מעשר דקות נסיעה), אבל קודם בחרנו ללכת כל אחד לסוויטה שלו בקומה העליונה, עם בן הזוג, לכמה שעות של שקט ומנוחה.

כשהערב ירד סעדנו בארוחת ערב סופר מושקעת שהכינה, איך לא, אסתי המוכשרת ושאותה הזמנו מבעוד מועד.

התענוג לא היה יקר מדי מצד אחד, אבל גם לא היה הכי זול.

מה שכן – היה שווה. משם המשכנו לחמדת ימים, פאב הופעות שנמצא ביישוב שפר עם אווירת ג'אז ונוף שמשקיף על כל הסביבה.

ללא ספק אחד מאולמות ההופעות עם הנוף הכי שווה בסביבה, רק חבל שהיה לילה ולא יכלנו לראות את זה גם באור יום.

למחרת בבוקר כל אחד מהזוגות קיבל לסוויטה ארוחת בוקר מפנקת עם לחמניות טריות שאפתה אסתי וגם מיני מאפים שהיא עשתה (אין לי שמץ של מושג איך או מתי האישה הזו נחה).

משם המשכנו למיני גולף שבפרוד, שם התחרינו בזוגות אחד מול השני ב-16 מסלולים משעשעים.

זה אולי לא המיני-גולף הכי איכותי בארץ, אבל ללא ספק בעל הנוף הכי משגע, והפעם לפחות היה מספיק אור ככה שבאמת יכולנו לראות אותו.

וככה הסתיימה לה עוד חופשה מוצלחת שלי ושל המעשנת, שהמשיכה מסורת שנמשכת כבר כמעט עשר שנים.